حقوق مشتریان، قوانین و مقررات

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري )،نهاد مستقل قانون گذار و نظارتي در حوزه ICT
سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با استناد به ماده 7 قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات مصوب 1389/9/19 مجلس شوراي اسلامي از تجميع معاونت امور مخابراتي وزارت ارتباطات و فنآوري اطلاعات و اداره كل ارتباطات راديويي، به منظور ايفاي وظايف واختيارات حاكميتي، نظارتي و اجرايي در بخش تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وابسته به وزارت ارتباطات و فنآوري اطلاعات تاسيس شده است. اين سازمان يك نهاد مستقل قانونگذار و نظارتي است كه نقش آن رقابتي كردن بازار ارائه خدمات مخابراتي و بالارفتن كيفيت خدمات آنهاست. ميزان اهميت و نقش به سزاي اين نهاد در رونق بخش خصوصي ازوظايفي كه برمبناي اساسنامه بر عهده آن گذاشته شده است مشخص مي‌باشد. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به منظور اجراي مصوبات كميسيونتنظيم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف و ايفاي وظايف مورد نظر در بخش ارتباطاتراديويي تاسيس شده و رئيس اين سازمان معاون وزير است.
از اختيارات و وظايف رگولاتوري در حوزه ICT:
  1. صدور پروانه فعاليت و بهره برداري خدمات و شرايط و ضوابط آن
  2. تدوين و پيشنهاد استانداردهاي ملي ،ضوابط و نظامهاي کنترل کيفي و تاييد نمونه تجهيزات
  3. تدوين و ارائه پيشنهاد در خصوص تعيين فعاليتها و بهره برداري هاي غير مجاز و نحوه برخورد با تخلفات
  4. تدوين و تنظيم مقررات ،آيين نامه ها و جدول هاي تعرفه و نرخهاي کليه خدمات به جهت حصول اطمينان از رقابت سالم و رشد بازار
  5. وصول مبالغ حق الامتياز و حق استفاده از فرکانس ....
  6. نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه هاي ارائه خدمات
  7. تنظيم، مديريت و کنترل فضاي فرکانسي کشور و تدوين مقررات و تصويب ضوابط
  8. انجام اموري براي ايفاي وظايف و مقررات
  9. تدوين و پيشنهاد دستورالعمل ها به کميسيون و اعمال مصوبات در زمينه :
  • چارچوب توافق نامه هاي سطح خدمات، به منظور شفاف سازي کيفيت خدمات در مقابل هزينه خدمات
  • حمايت از حقوق مصرف کنندگان خدمات و نظارت مستمر بر اعمال صحيح آن
  • حمايت از گسترش حضور بخش و مشارکت بخش غيردولتي و نظارت مستمر
  • پيشنهاد اصلاح قوانين به مراجع ذيصلاح

 

  1. انجام وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعاتت مندرج در قانون استفاده از بيسيم هاي اختصاصي.
  2. انجام امور تحقيقاتي و ارائه آموزش هاي تخصصي مرتبط و اطلاع رساني عمومي در زمينه ارتباطات مجاز.
  3. تهيه و انتشار گزارشات دوره اي از وضعيت و کيفيت ارائه خدمات .
  4. حمايت از صاحبان صنايع و معادن، انجمن ها و اتحاديه هاي ارائه کننده خدمات و هدايت و رهبري آن.
  5. انجام امور مرتبط با رعايت قوانين و مقررات مربوط از طرف وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ارجاع مي­گردد.
  6. عضويت و حضور در نهادهاي بين المللي ذي ربط در چارچوب سياستهاي کلي نظام .
حقوق بهره برداران از ديدگاه رگولاتوري و شرکت آرين ماهواره
در راستاي تحقق اهداف و ماموريت هاي تعيين شده براي رگولاتوري و ماهيت وجودي آن سازمان همواره از طريق تدوين آيين نامه ها ،ضوابط و استاندارها و توافق نامه هاي سطح خدمات، نظارت مستمر بر نحوه وکيفيت خدمات ارائه شده توسط دارندگان پروانه و ايجاد بسترهاي تعامل بهينه با بهره برداران خدمات همواره حامي حقوق مشتريان مي­باشد. بدين منظور در مفاد پروانه ارائه خدمات انتقال داده ها از طريق ارتباطات ماهواره اي (SAP)از طريق ايجاد الزاماتي، رعايت حقوق مشتري لحاظ گرديده است .
  1. حفظ اطلاعات محرمانه بهره برداران،که در نتيجه ارائه خدمات موضوع پروانه و يا بهره برداري از شبکه موضوع پروانه دريافت شده است، توسط کليه کارمندان، مشاوران، پيمانکاران مستقل ، کارگزاران و نمايندگان اين شرکت، به عنوان دارنده پروانه ارائه خدمات انتقال داده ها از طريق ارتباطات ماهوارهاي الزامي است.
  2. رعايت اصل عدم تبعيض، رعايت انصاف و بيطرفي در ارائه خدمات به مشتريان الزامي است .
  3. دارنده پروانه ملزم به ارائه خدمات به بهره برداران در قالب عقد قرارداد شفاف و و مشخص در زمينه کيفيت و توافق نامه سطح خدمات SLAمطابق مصوبه کميسيون سازمان تنظيم مقررات می­باشد.
  4. ضروري است بين دارندگان پروانه و متقاضيان، قراردادي منعقد گردد تا علاوه بر موارد مورد نيازط چون زمان، مدت و نحوه اجرا قرارداد ، شيوه هاي دريافت وجه، حل اختلاف و جبران خسارت و مرجع رسيدگي به شکايات ذکر گردد .
  5. دارنده پروانه فقط حق ارائه خدماتي را دارد که در شرايط دارنده ي پروانه و ضمائم آن قيد شده باشد .
  6. دارنده پروانه بايد روشي کارآمد، عادلانه و شفاف مورد تاييد رگولاتوري را براي دريافت و يا صدور شکايات ، حل و فصل اختلافات با بهره برداران ايجاد و حفظ کند.
  7. در صورتي که بهره بردار و دارنده پروانه نتواند پس از دو ماه اختلاف خود را ظرف مدت دو ماه از تاريخ ابلاغ شکایت حل و فصل کنند،هريک از طرفين مي­توانند موضوع را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارجاع دهند.تصميم سازمان لازم الاجراست.
  8. دارنده پروانه موظف است کليه امکانات پشتيباني و پاسخگويي به مشتريان خود را در تمام ايام هفته به صورت 24 ساعته در تمام ايام هفته و ايام تعطيل فراهم نمايد .
تمام حقوق این وب سایت متعلق به آرین ماهواره می باشد

طراحی توسط شرکت شتاب تک | Shetab Tech